Købevilkår ved køb via noro.dk

Handel

Køb

For at gennemføre et køb på noro.dk skal alle trin i udtjekningen ved kassen gennemføres.

Når du har afgivet din bestilling, indgås der en aftale om køb mellem dig og Noro. En bekræftelse sendes til den e-mailadresse, du har angivet ved bestillingen. Noro indgår kun aftaler med myndige personer. 

Priser

De angivne priser er inklusive 25 % moms. Blandingsbatteri og bundventiler er ikke inkluderet ved køb. Køb af blandingsbatteri skal altid foretages som et separat køb ud over evt. møbler.
 

Falske ordrer

Ved konstatering af eventuelle falske ordrer eller andre bedrageriforsøg, vil sagen blive politianmeldt.

Betaling

Kortbetaling

Noro.dk tilbyder sikre betalinger og bruger Klarna Checkout som betalingsmiddel. Klarna laver en kreditoplysning første gang du som kunde handler med dem, som du bliver informeret om. Kreditoplysninger indtages aldrig direkte i Klarna Checkout, men afhænger af den betalingsmulighed, du som kunde har valgt. Klarna behandler dine personlige oplysninger for at opfylde sine forpligtelser i henhold til aftalen og til de andre formål rapporteret i Datatilsynet. Du kan finde mere information på Klarna.

Ved at klikke på "Gennemfør køb" accepterer du Klarnas vilkår og betingelser og vores købsbetingelser. Betalingsmulighederne nedenfor kan bruges på Noro.dk

Faktura

Betaling mod Klarna-faktura med 14 dages betalingstid. Intet fakturagebyr tilføjes. Klarna vil sende instruktioner vedrørende betaling til dig, hvor du betaler direkte til Klarna. Klarna foretager en kreditoplysning første gang du som kunde handler med dem, som du som kunde vil blive informeret om. En kopi vil blive sendt til dig som forbruger. For at betale for en faktura skal ordren sendes til din registrerede adresse, og du skal give korrekte og komplette oplysninger.

I tilfælde af forsinket betaling er et påmindelsesgebyr 100 DKK plus renter ved forsinket betaling. I tilfælde af manglende betaling videreføres sagen til incasso, hvor yderligere omkostninger kan tilføjes. For kontaktoplysninger og yderligere information kan du finde på Klarna.

Del-betalinger

For en fleksibel betaling kan du vælge at betale din faktura via Klarna. Betal fra 1/24 af ordremængden men mindst 89 DKK om måneden. Du kan finde fulde vilkår og betingelser på Klarna.

Klarna Direkt/Kortbetaling

Med Klarna Direkt kan du nemt foretage din betaling direkte i kassen. Betaling kan ske ved sikker kortbetaling med VISA og Mastercard/Eurocard, via direkte bankoverførsel eller via en tilknyttet bankkonto. Pengene trækkes 1-2 hverdage efter, at dine varer er afsendt. Kortbetalinger, der håndteres af Klarna, er PCI-DSS-certificeret. Du kan finde fulde vilkår og betingelser på Klarna.

Tilbagebetaling

Vi trækker ikke beløbet direkte fra kortet, men foretager kun en reservation af ordrebeløbet. Dette betyder, at vi nemt kan droppe reservationen, hvis du annullerer dit køb - det kan undertiden tage et par dage, før dette vises på din kortopgørelse.

I tilfælde af kredit for hele eller en del af en ordre, der oprindeligt ble betalt med Visa/Mastercard, returneres kreditering normalt til det samme kortnummer og ikke som en direkte betaling til en bankkonto. Hvis du betalte med faktura eller direkte betaling, overfører vi pengene til din bankkonto.

Noro.dk refunderer inden for 14 dage efter modtagelse af varsel om, at forbrugeren har annulleret deres køb. Imidlertid kan forbrugeren muligvis vente til varerne er tilbage på lager, eller det kan vises på kvitteringen, at varerne returneres. Tilbagebetaling foretages via den valgte betalingsmetode på købstidspunktet.

Levering

Fragt

Når ordren er afgivet, sendes der inden for 20 minutter en leveringsbekræftelse, der angiver, hvornår ordren er beregnet til at blive leveret hjem til dig. Det leveringstidspunkt, der angives, er en foreløbig dato. Vores hjemmeleveringer sker i dagtimerne, hvis intet andet angives. Vi sender vores varer med TJW. De fleste varer er fremme inden for 72 timer. For alle leveringer gælder transport frem til adressen på farbar vej, medmindre andet er angivet. Varer leveres til første dør i stueetagen.

Ved aflæsning bedes varerne inspiceres omhyggeligt af modtageren, før der kvitteres for leveringen. Hvis der er synlige skader på emballagen eller på varen ved modtagelsen, bedes dette noteres på fragtsedlen, før modtageren kvitterer på fragtsedlen. Fragtfirmaer læsser ikke gods af uden kundens kvittering eller den på kundens vegne ansvarlige modtagers kvittering. Det betyder, at du er ansvarlig for, at der findes nogen, der kan tage i mod og kvittere for godset, når leveringen udføres.

Fragtgebyr ved bestilling og levering til øer

Du som kunde vil blive debiteret en fragtomkostning på 97 SEK (vægt under 5 kg) eller 197 SEK (vægt over 5 kg). Levering gælder ikke til ikke-brofaste øer, Grønland, Færøerne og øvrige udland. Noro.dk leverer og administrerer kun ordrer inden for Danmark.

Leveringstid

Udlevering fra Noro’s lager finder sted inden for 3-5 hverdage, efter at din ordre er gennemført. Leveringstiden kan variere afhængigt af valg af vare, men alle varer adviseres via SMS dagen før levering, med information om der bliver mellem kl. 8–12 eller 12–16. Du har også mulighed for at vælge: Må stilles i vindfang uden kvittering, Må stilles i carport uden kvittering, Må stilles foran hoveddør uden kvittering, Ring 30 min før levering.

Ved ordrer, der er afgivet efter kl. 16.00 om fredagen eller ved helligdagsferier, sker lastning af varen først om mandagen eller den nærmeste hverdag. Vi tager forbehold for, at der kan forekomme afvigelser i leveringstiden i forbindelse med helligdagsferier.

Transportrisiko

Alle skader, der kan opstå under transporten hjem til dig, bærer transportøren ansvaret for via Noro. Hvis du ved modtagelsen mod forventning skulle opdage, at forsendelsen er transportskadet, bedes du straks anmelde dette til speditøren ved at notere dette på fragtsedlen, før der kvitteres for leveringen, og du skal derefter kontakte vores kundeservice for en ny ordre.

Hvis speditøren ikke påtager sig noget skadesansvar, bedes du hurtigst muligt kontakte vores kundeservice. Det samme gælder for eventuelle skjulte skader, der opdages inden for 14 dage fra modtagelsen. Vi anbefaler, at du fjerner emballagen og kontrollerer dit gods ved ankomsten.

Ved returnering af et fortrudt køb fra kunden bærer kunden ansvaret for skader, der kan opstå under transporten.

Ikke-modtaget ordre

Hvis du ikke kan træffes ved aflæsning af din ordre, debiteres du for de omkostninger, der opstår. Dette gælder også pakker, som leveres til udleveringsstedet, og som ikke er blevet afhentet.

Fortrydelsesret og reklamationsvilkår

Fortrydelsesret forbruger

For privatpersoner følger Noro den danske lovgivning om forbrugerkøb. I henhold til den dansk lovgivning har kunden altid ret til at fortryde sig køb inden for 14 dage fra modtagelsen af varen og uden at skulle give nogen særlig grund. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i en ordre, men de leverer enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

Når du påberåber dig fortrydelsesret og fortrudt købet, er du som kunde ansvarlig for returfragten. 

Fortrydelsesretten gælder i 14 dage og kun for privatpersoner. Herefter har du yderligere 14 dage til at sende varen retur til os. Du kan ikke fortryde ved passivitet, dvs. at du ikke kan fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse eller manglende afhentning ved udleveringsstedet.
Bemærk! Bliver varen ikke afhentet eller nægtet modtaget, sendes varen retur til vores adresse. Omkostningerne til returfragt og eventuel genudsendelse af varen afholdes af dig.

Hvis du ønsker at udøve fortrydelsesretten, skal du være opmærksom på følgende:

Du skal senest 14 dage efter modtagelse af varen pr. mail: info@noro.dk give tydelig besked om, at købet fortrydes.
Varen anses for modtaget/leveret, når varen er
- ankommet til det ønskede leveringssted eller
- afhentet ved diverse udleveringssteder (herunder ved afhentning på vores adresse) eller
- afhentet af fragtfører bestilt af kunden

Standardfortrydelsesformular

Fortrydelsesret af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende en eller flere varer i retur, selvom de er købt i en ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering av forseglede varer, som af sundhetsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. 

Returnering

Varen skal sendes retur senest 14 dage efter, du gav meddelelse om fortrydelsen.

Du skal selv betale for returfragten, og dermed bærer du risikoen for varen, indtil vi har modtaget forsendelsen. Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder som udgangspunkt for alle varer, der er fremsendt med fragtmand.

Ved pakker som leveres til ombud eller hjemmeadresse og som ikke hentes ud eller modtages, debiteres en returafgift på 250kr. Vid ikke-udhentet retur med værdi under 250kr sker ingen tilbagebetaling.

Udgifterne til returnering, varer op til 5 kg koster 95,- kr, varer over 5 kg koster 395,- kr. Fragtomkostningen fratrækkes tilbagebetalingen.

Varen sendes direkte til vores adresse:

Hafa Bathroom Group
Box 525
SE-301 80 HALMSTAD
SVERIGE

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

Vi beder dig udfylde fortrydelsesblanketten. Når du udfylder fortrydelsesblanketten, gør det processen hurtigere.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du brugt den på eb anden måde, end hvad det var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun då en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Du bør altid gemme den originale emballage, indtil du har fundet ud af, om du vil beholde det købte eller ej. Manglende eller mangelfuld emballage kan i nogen tilfælde betyde at varens handelsmæssige værdi forringes. 

For yderligere oplysninger om fortrydelsesretten, se venligst forbrugeraftalelovens standardvejledning om fortrydelsesret.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Fortryder du dit køb, tilbagefører vi naturligvis det beløb, du har indbetalt til os. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betalingen vedrørende den pågældende vare(r), herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en ande leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder) uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilliget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis vi finder, der er ”begrundet mistanke” for, at dokumentationen ikke er retvisende, tilbagebetales beløbet først efter fysisk modtagelse og kontrol af varen.

Returnering

Ved påberåbelse af fortrydelsesret gælder følgende:

Hvis du vil returnere en vare, du har købt hos os, skal du kontakte vores kundeservice på telefon 70252822 alternativt på info@noro.dk for at modtage et returformular inden 14 dage. 

Som kunde vælger du, hvordan du vil returnere varen, men vi anbefaler, at du sender pakken sporbart fra dit nærmeste postkontor. Det er vigtigt, at du sparer/husker pakke-ID'et på pakken, så du kan følge returneringen. Ønsker du, at vi skal hjælpe dig med retur, er prisen for retur og håndteringsomkostninger DKK 495, som du som kunde er ansvarlig for ved returnering.

Ingen pakker indløses som forsendelse pr. efterkrav.  Gem altid følgesedlen og et eksemplar af returordresedlen med henblik på eventuel sporing, indtil returneringen er afklaret.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varens repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 

Du skal reklamere inden for "rimelig tid", efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dina fragtomkostninger. 

Varen sendes til:
Hafa Bathroom Group
Box 525
SE-301 80 HALMSTAD
SVERIGE

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge eb detaljeret beskrivelse af problemet. 

Tvist

Forbruger:
I tilfælde af en tvist følger vi anbefalingerne fra det danske forbrugerråd.

Sikkerhed, ansvarsfraskrivelse og fortrolighed

I forbindelse med registrering og bestilling oplyser du dine personlige oplysninger såsom navn, adresse, e-mail og telefonnummer. Det betyder, at du accepterer, at vi opbevarer og bruger dine oplysninger i vores virksomhed til at opfylde vores forpligtelser over for dig.

Personoplysninger

Vi beskytter omhyggeligt din integritet gennem en tryg håndtering af dine personoplysninger og følger GDPR (den generelle forordning om databeskyttelse), som gælder i alle EU-lande og regulerer brugen af personoplysninger. Som følge af GDPR skærpes kravene til, hvordan vi som virksomhed håndterer personoplysninger. Derfor opdaterer vi vores databeskyttelsespolitik, der mere tydeligt beskriver, hvordan vi håndterer, beskytter og bruger dine personoplysninger på en tryg og sikker måde.

GDPR og anti-spampolitik/cookies

Når du klikker på bestil i vores webshop, eller når du tilmelder dig som kunde hos os (noro.dk), godkender du, at noro.dk gemmer de oplysninger, vi skal bruge for at kunne gennemføre din ordre.

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Hafa Bathroom Group AB og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på Noro.dk er Hafa Bathroom Group AB. 

Du har ret til at få adgang til dine personoplysninger, der er registreret hos os. Hvis de registrerede oplysninger er forkerte, ufuldstændige eller irrelevante, har du ret til at bede om at få oplysningerne rettet eller slettet. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@noro.dk

For at videregive oplysninger kræves det i henhold til GDPR, at du sender en underskrevet anmodning til:
Hafa Bathroom Group
Box 525
SE-301 80 Halmstad, Sverige

Cookies

Noro.dk anvender cookies. Hvis man ikke accepterer cookies i sin browser, vil mange af funktionerne på siderne ikke virke. Det skyldes, at webstedet tror, at det er en helt ny besøgende, hver gang en side indlæses. Hvis du ikke vil acceptere cookies, kan din browser indstilles, så du automatisk afslår lagring af cookies eller bliver informeret, hver gang et websted anmoder om at gemme en cookie. Gennem browseren kan også tidligere gemte cookies slettes. Se browserens hjælpsider for at få flere oplysninger.

Vi bruger sessioncookies for at få et rent teknisk billede af, hvad en bruger foretager sig på siden, pålogning, placering af varer i varekurven osv. Kort sagt fungerer det sådan her: Al information, der skal forblive mellem to sideindlæsninger, skal på en eller anden måde knyttes til en bestemt bruger. Dette gøres ved, at en unik nøgle gemmes i en brugers webbrowser. Når brugeren indlæser en ny side, sendes nøglen med til siden, og vi kan på den måde komme frem til, om brugeren er logget på, og om denne har lagt noget i varekurven m.m.

Logstatistik

Noro.dk bruger logstatistik. Statistikken bruges til at give et indblik i antallet af besøgende på webstedet.

Copyright

Copyright © 2010 Hafa Bathroom Group AB Alt materiale på vores hjemmeside, Noro.dk, er ophavsretligt beskyttet af Hafa Bathroom Group AB. Det betyder, at alle tekster, billeder, alt layout og alle illustrationer er ophavsretligt beskyttede. For at bruge materiale fra vores hjemmeside kræves der en skriftlig tilladelse fra Hafa Bathroom Group AB. Hvis du vil ansøge om tilladelse til at bruge beskyttet materiale, skal du kontakte info@noro.dk. Alle varemærker og billeder, der nævnes eller vises på vores websted, er ophavsretligt og/eller varemærkebeskyttede over for deres respektive ejere.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice på info@noro.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage via Klageportalen for Nævnenes Hus:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 12.03.2020

Kontaktoplysninger Noro.dk:

Hafa Bathroom Group AB
Box 525
SE-301 80 HALMSTAD
Org.-nr.: 556005-1491
Tel: 70 25 28 22
e-mail: info@noro.dk